27 January 2012

nostalgia war game ! kombat zaman budak-budak

salam semua..
dah banyak hari chik tak buat entri nih.. tuan punya badan tetap bersemangat, cuma memori dan ingatan dok berterabur..almaklumlah,nak cerita pasal nostalgia, dah tentu kena cari dan selongkar balik memori yang tersimpan..ibarat nak carik kotak yang dah 30 tahun tersimpan dalam stor,dah tentu ambil masa kan..


teringat zaman kecik-kecik dulu..sebelum adanya 'paintball' marker,dengan pengaruh cerita dan filem kombat zaman perang dunia ke-2,maka dengan kreatifnya....timbulah senjata-senjata yang digunakan untuk beraksi..



senjata -senapang kayu

ini lah satu contoh senjata yang paling popular digunakan..tak perlu gunakan 'silencer' dan keberkesanan tembakan agak tinggi untuk mengenai sasaran, sesuai untuk operasi senyap..tapi disebabkan jarak tembakan yang agak dekat,kiteorang takdelah gunakan untuk serang hendap,lagipun kitorang dulu cuma bermain dihalaman rumah,bukan satu kawasan yang cukup besar macam gelanggang paintball.peraturan dipermudahkan,bahagi 2 kumpulan,tetapkan sempadan agar takde yang beraksi kamikaze denagan menceroboh kawasan, dan SERANG!!.... nak bunyi atau tidak..bergantung kepada kederat memasing..bunyi guna mulut.yang bestnya,bunyi machine gun tapi peluru sebiji..




peluru + sayur


suka-suka lah nak guna..biasanya,orang guna terung pipit,tapi disebabkan terung pipit selalu kehabisan akibat dibuat sayur atau risiko "disergah" dengan tuan punya pokok, kitorang gunakan batu..janji boleh buat peluru,tanda-tanda sasaran mengena musuh, terdengar b'bunyi "adoi"....tu pun pasal batu agak keras dan padu..rasa dia pun..humpszz~ paham-paham jelah ..


last but not least,nih la mereka yang menjadi tok guru chik time kecik2, ganas weyh!! =)


ahmeng,aidil,afiq-heh,kombat(geng time kecik2)

No comments: