16 February 2013

Kahwin Mesti Sepadan Kalau Taknak Anak Hodoh???


Assalam.Lama gila kan gwa menyepi dari dunia blog.Mesti ramai rindukan gwa.Keh3!Korang pernah dengar tak mitos pasal pasangan tak sepadan dan anak huduh?Kalau tak pernah mai sini aku nak habaq.Sila baca situasi ini untuk mudahkan proses pemahaman korang.

Situasi 1 :
A : Beb hang rasa aku patot pilih sapa?Abang C or abang D?
B : Ikot hang lah wei.Hang lagi cinta sapa?
A : Aku suka D sebab perangai dia baik kalau C dia punya perangai kurengg sikit.
B : Dah tuh pilih D ja lah.C dah hang tau dia tak baik.
A : Tapi D tuh muka dia kurengg lah.Aku nak anak jelitalawahensemkacak wei.Kalau ngan C konfem anak aku jelitakacaklawa.
B : errrr.. -..-

Situasi 2 :
X : kenapa u tinggalkan i sayang?
Y : Sebab u hitam,nanti anak kita akan jadi kelabu xpon latte.
X : Oke fineee!Pi lah kahwin dengan lelaki sama warna dengan u.Nanti anak u mesti cun cam hantu cina.
Y : errr.. -..-

Kenapa korang perlu fikirkan pasal hal yang sangat bodoh ni?Pernah ka korang tengok orang yang tak sama padan kahwin anak dorang jadi macam ni???




Takda kan??So,apa kisah haa?Bukanlah aku cakap nak kahwin tuh tak payah tengok rupa langsung,tapi tapi janganlah terlalu mengutuk dalam memilih.Bersyukur lah jika anak korang dilahirkan sempurna dan baik sikapnya even tak jelitakacak macam anak orang lain.Kalau muka jelitakacak tapi perangai macam haram tak guna kan.

Konklusinya jangan terlalu pentingkan rupa dalam proses memilih seorang sahabat atau pasangan kerana hati & sikap yang penting beb!!!Rupa tak bawa ke mana.


P/S : Sirius wei aku tak tau nak up entry apa dah.Sorie lah kalau entry ni tak best cam tenuk.Ohya gambar tu aku buat sendiri tau sebab tuh buruk.Keh3!
Thnk sebab baca.Jgn lupa drop komen sekali. =)) 

No comments: